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Urinary p75ECD: A prognostic, disease progression, and pharmacodynamic biomarker in A

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    Urinary p75ECD: A prognostic, disease progression, and pharmacodynamic biomarker in A

    The assay for urinary p75ECD is analytically robust and shows promise as an ALS biomarker with prognostic, disease progression, and potential pharmacodynamic application. Baseline urinary p75ECD provides prognostic information and is currently the only biological fluid-based bi …


    Abstract

    OBJECTIVE:

    To evaluate urinary neurotrophin receptor p75 extracellular domain (p75ECD) levels as disease progression and prognostic biomarkers in amyotrophic lateral sclerosis (ALS).
    METHODS:

    The population in this study comprised 45 healthy controls and 54 people with ALS, 31 of whom were sampled longitudinally. Urinary p75ECD was measured using an enzyme-linked immunoassay and validation included intra-assay and inter-assay coefficients of variation, effect of circadian rhythm, and stability over time at room temperature, 4°C, and repeated freeze-thaw cycles. Longitudinal changes in urinary p75ECD were examined by mixed model analysis, and the prognostic value of baseline p75ECDwas explored by survival analysis.
    RESULTS:

    Confirming our previous findings, p75ECD was higher in patients with ALS (5.6 ± 2.2 ng/mg creatinine) compared to controls (3.6 ± 1.4 ng/mg creatinine, p < 0.0001). Assay reproducibility was high, with p75ECD showing stability across repeated freeze-thaw cycles, at room temperature and 4°C for 2 days, and no diurnal variation. Urinary p75ECD correlated with the revised ALS Functional Rating Scale at first evaluation (r = -0.44, p = 0.008) and across all study visits (r = -0.36, p < 0.0001). p75ECD also increased as disease progressed at an average rate of 0.19 ng/mg creatinine per month (p < 0.0001). In multivariate prognostic analysis, bulbar onset (hazard ratio [HR] 3.0, p = 0.0035), rate of disease progression from onset to baseline (HR 4.4, p < 0.0001), and baseline p75ECD (HR 1.3, p = 0.0004) were predictors of survival.
    CONCLUSIONS:

    The assay for urinary p75ECD is analytically robust and shows promise as an ALS biomarker with prognostic, disease progression, and potential pharmacodynamic application. Baseline urinary p75ECD provides prognostic information and is currently the only biological fluid-based biomarker of disease progression.
    Copyright © 2017 The Author(s). Published by Wolters Kluwer Health, Inc. on behalf of the American Academy of Neurology.


    PMID: 28228570 PMCID: PMC5373786 DOI: 10.1212/WNL.0000000000003741
    [Indexed for MEDLINE] Free PMC Article

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    #2
    Hab 2 Labors die den Test etabilieren würden, kostet aber ca 2000€ für ca 100 Probe. Also erstmal etablieren, dann wirds glaube ich billiger. Müsste ich nachfragen. Ob ich mir das leiste weiß ich nicht, alleine eher nicht, wenn mehr interessiert sind einfach reinschreiben.

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      #3
      Und auch hier ist der Traumtänzer wieder aktiv.
      It's a terrible knowing what this world is about

      Kommentar


        #4
        Zitat von KlausB Beitrag anzeigen
        Und auch hier ist der Traumtänzer wieder aktiv.
        Und wo ist die Kritik zu der Studie? Wir können gerne eine Pro und Kontra Diskussion zu der Studie führen? Oder kommentierst du Studien ohne überhaupt das Abstract oder gar die Studie gelesen zu haben?

        Kommentar


          #5
          Die Studie ist es eigentlich gar nicht wert kommentiert zu werden.
          Wo soll denn der Wert der Studie liegen?

          Die Eingangsbehauptung, dass die Menge dieser Rezeptoren eine Prognose zum Krankheitsverlauf liefern könnte wird durch die Studie widerlegt.
          Die Schnittmenge zwischen Gesunden mit hohen Werten und ALS-Erkrankten mit niedrigen Werten ist einfach zu groß.

          Eine Korrelation zwischen Rezeptormenge und Überlebensdauer konnte überhaupt nur bei 2 von 27 Probanden festgestellt werden. Das ist eher ein Zufallsergebnis.

          Erkenntnisse zu einer Therapie waren ohnehin nicht Gegenstand der Untersuchung.


          Das ist wieder eine der nutzlosen Publikationen um das Kompetenzrating der Veranstalter n die Höhe zu treiben.
          Wozu postest Du das sinnfreie Zeug?
          It's a terrible knowing what this world is about

          Kommentar


            #6
            Ich habs selber noch nicht gelesen weil ich zu faul war (lese ich eine Studie gibts auch eine Anmerkung von mir), wollte erstmal deine Kritik abstauben bevor ich sie lese. Hast ja nicht immer unrecht. Ntw haben sich aber unabhängige Forscher anders dazu geäußert, aber wie gesagt ich habe sie noch nicht gelesen.

            Kommentar


              #7
              Was postest Du dann Zeug von dem Du nicht mal weißt was drinsteht?
              Nur um dich wichtig zutun?

              Tu uns einen Gefallen und lass das zukünftig.
              It's a terrible knowing what this world is about

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                #8
                Wer ist uns?

                Ich habe erstmal gefragt ob an der Studie Interesse besteht, da mehrere Wissenschafter sagten dies wäre dem pNFh überlegen (schau mal wer die Studie publiziert hat), wo du nachweislich Unsinn erzähltest (dazu gibt es zig Studien zu den dm pNF h und l). Ich lese die Studie noch, aber auch nur, wenn dbzgl Interesse besteht, wenn ich es mir nicht leisten kann, dann brauch ich erst gar nicht genau lesen. Und klar, wenn jemand weniger Schmerzen hat und erstmal vorarbeit leisten kann, der nicht 1,5 Tage nicht geschlafen hat, dann ist es einfacher zu lesen. Lies mal ne Stude unter 100 Tropfen Diaz, Spastiken ,dass du nicht aufstehen kannst, Schlafmangel und 3 100mg Tramal. Keien anderen hast du hier bei anderen Studien kritisiert, das hat schon obsessive Tendenzen. Du kannst mich auch einfach inorieren,wenn du di nicht gerne künstluch aufregst. Außerdem lese ichgerade Studien zu Biomarkern zu den Kollangenen. Was für mich aktuell wichtiger ist.

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